מלא\י פרטים ונציג יחזור אליך עם מידע על מכונות חשמליות

שלח
אשמח לקבל הטבות ומבצעים של מאתר .electricars.co.il אל הדואר האלקטרוני

מכוניות חשמליות --> מאמרים --> מכונית חשמלית בישראל

מכונית חשמלית בישראל

תפריט מאמר

הפריצה הגדולה של כניסת מכוניות חשמליות לשוק מתמהמהת זה זמן מה. אמנם בכמה מדינות אירופה נעשה ניסיון להכניסן דרך החוק וכך, לדוגמה, גם במדינת קליפורניה בארה"ב, ואף במדינות שבדיה, איטליה וגרמניה מתיים ניסיון להפוך את הדלק החשמלי להמוני. ובכל זאת, הציבור בעולם מחכה להוזלה ניכרת בטכנולוגיה זו על כל המשתמע מכך.

מכוניות חשמליות - המצב בישראל

ישראל ידועה בהיעדר מקורות אנרגיה. מקור האנרגיה השימושי ביותר שהושקע בו פיתוח יישומי היא השמש. איזה בית אינו מצויד בקולטי שמש? דווקא בגלל התלות שלנו בדלק מיובא, סביר היה להניח, כי המדינה תפתח אלטרנטיבה ראויה לשמה לשימוש בבנזין, אלטרנטיבה בדמות הנעה חשמלית למכונית חשמלית.

לפני כשבע שנים הוקמה בירושלים ובבית שמש חברת "דלק חשמלי" . חברה זו, שקיבלה סיוע ממשרד המסחר והתעשייה, הוקמה לשם ייצור מערכות אנרגיה להנעה של מכוניות חשמליות וכלי רכב חשמליים בכלל.

על מה מתבססת הטכנולוגיה של מכוניות חשמליות?

הטכנולוגיה של "דלק חשמלי" היא מצברי אבץ עבור מכונית חשמלית בישראל. כאשר האבץ יוצר ריאקציה כימית עם החמצן באטמוספרה נוצרת תחמוצת אבץ וגם משתחררת אנרגיה. האנרגיה הנוצרת גבוהה בכמותה, פי 8 ממצברי עופרת המוכרים. המרחק שניתן לנסוע בו להטענה אחת הוא 350 ק"מ.

איך מטעינים אנרגיה במכונית?

מגיעים לתחנת תדלוק, מחליפים את מחסנית האבץ הריקה במלאה, וזה נמשך כעשר דקות. המחסניות הריקות נשלחות למיחזור מרכזי, שם מומסת תחמוצת האבץ, ומופק אבץ מתכתי, שישמש את ההטענה החדשה. בתהליך הזה יש פליטת גזים מזהמים, זו האמת, אך ניתן לנטר זאת בניגוד לזיהום שנפלט ממכוניות, שם אין שום ניטור.

ממטבחה של חברת החשמל:

  • חברת החשמל ביצעה סקר לבחינת סוגי מצברים של רכב חשמלי שיוצרו בעולם. החברה הגיעה למסקנה בדבר עדיפותו של מצבר אבץ שפותח דווקא בישראל!
  • הניסוי הראשון- בדיקה של תהליך מיחזור האבץ והטענת המצברים. הניסוי נעשה במספר כלי רכב תוך שימוש במזגנים שצורכים, כידוע, חשמל.
  • שלב זה הסתיים תוך מספר חודשים.
  • הרכבים בניסוי היו רכבים מסחריים.
  • בשלב שני נעשה הניסוי על אוטובוסים חשמליים ציבוריים ונבדקה תנועתם במרכז העיר.
  • נמצא שהביצועים טובים אך העלויות גבוהות. המשך הפרויקט נקטע.

מיזמים בישראל -הטענה חשמלית

חברה בשם "בטר פלייס"  מקדמת מיזם של הקמת רשת טעינה למכוניות חשמליות. החברה הזמינה סקר במכון גיאוקרטוגרפיה, ולפי תוצאותיו, אחד מכל שישה בתים בישראל מוכן לקנות מכונית חשמלית כרכב עיקרי במשפחה. החברה רוצה להחדיר את המיזם בציי רכב של חברות. 

התחזית היא, שבשנת 2011 יוכלו תושבי ישראל לקנות מכוניות חשמליות המונעות ע"י סוללות אבץ ונטענות ברשת תחנות טעינה.
ניסוי אחר מסוגו ייערך בישראל ע"י חברת מיצובישי במכונית החשמלית של החברה.

תחזית נוספת וחשובה לקידום המכונית החשמלית: עלותה תהיה זהה למכונית רגילה.

אהבת את המאמר? שתף את חבריך!

Twitter Facebook Facebook

חזרה לעמוד מאמרים

מכונית חשמלית בישראל